VÝLET DO POLSKA

Zdravím všechny a vítejte v mém dalším postu. Dnes pouze v češtině 😊

Včera jsem se vrátila z Varšavy, kde jsem byla navštívit kamarádku a ráda bych se s vámi podělila o mé zážitky z cesty.

Moje cesta byla dlouhá, protože abych měla co nejlevnější a přímí let, musela jsem letět z Glasgow, což je město cca 3 hodiny od Aberdeenu autobusem. Takže jsem byla na cestě skoro celý den. Do Varšavy jsem letěla se společností Ryanair a zpátky se společností Wizzar  a oběma společnostmi jsem letěla poprvé. Při letu s Ryanairem jsem snad v životě neslyšela tolik polštiny. 🙈 To je sice logické, že když jsem letěla do Varšavy, že letadlo bylo plné poláků, ale neočekávala jsem, že i na palubě letadla neuslyším nic jiného, než polštinu. Aspoň převážně. Nevím jak vy, ale já když letím, tak mám ráda klid a ticho, ráda poslouchám muziku a nebo si čtu. No s Raynairem to moc nešlo, protože za 2 a půl hodiny stihli asi 5 nepodstatných proslovů, které jsem ne jen slyšela nejprve v angličtině, ale hned na to i v polštině. Takže jsem ve své podstatě měla takové lekce polštiny zdarma. Z Wizzairem už to bylo o moc lepší, jelikož toho moc nenamluvili a já v klidu mohla posluchat muziku. 

Po příjezdu do Polska mě kamarádka vyzvedla na letišti a celý týden se o mě moc hezky starala 😊
Co jsem z Varšavy viděla bylo převážně staré město ("starůvek"), "nové město" a pár okolních míst. Bohužel mi počasí moc nepřálo a týden je moc krátká doba, a proto jsem toho moc neviděla. Také víkend jsem strávila v jiném městě, Zamosc, odkud kamarádka původně je. 


Varšava má pár moc krásných míst k vidění a určitě má i více krásných míst, na která jsem se bohužel nestihla podívat. Musím ale říct, že Varšava jako celek se mi moc nelíbila. Když Varšavu porovnám s Prahou, Praha mi příjde stokrát hezčí (a neříkám to jen proto, že jsem z Prahy 😄🙈) Jelikož je to velké město, všechno je hrozně moc daleko od sebe a celkově tam toho není nic moc k vidění, tudíž tuším proč Varšava není populární turistickou oblastí. Na druhou stranu chápu, proč  to tak je, jelikož za druhé světové valky todle město bylo vybombárdováno. Ale i přesto, staré město bylo mou oblíbenou částí Varšavy. Co jsem si také moc užila, byly venkovní párty které probíhali podél řeky. Naopak mě moc překvapilo město Zamosc, kde jsem stávila víkend. Zamosc je perlou polské renezance s moc krásným náměstím a historií. 

Co se týče jídla, je velice podobné naší české stravě a přesto jiné. Co jsem si oblíbila, byly tak zvané "kopýtka," která jsou velice podobná, možná i úplné stejná, jako škubánky. Až na to, že je nejedí s mákem, ale opražené na cibulce a se škvarky. Další můj oblíbený chod byly pirožky, ale na sladko. Jen mě zarazilo, když obloha ke sladým pirožkům byl salátový list 😂

Na to že jsem polštiny při příletu měla až dost, polština jako taková je kouzelná tím, že má pár výrazů, které jsem pro místní obyvatelé úplně normální, ale pro nás pro čechy můžou mít naprosto jiný význam. Určitě všichni znáte slavné slovo "szukać," které v polsku znamená hledat. No mají více takových perliček, jako například "Oszukańy" což v překladu znamená ošizeno, nebo podvedeno, "w moim życiu"přeloženo - v mém životě a "piće" znamená pití. Polštině se rozumět dá po určité době odposlechu, ale úplně všemu jsem nerozuměla. Většinou jsem pochopila pouze podtstatu. 

Celkový pocit, Varšava není sice město které bych jako turista vyhledávala, ale ipřesto má pár krásných míst kam se třeba podívat. Domnívám se, že Krakov bude větší turistickou atrakcí a také je to jedno z měst, které bych chtěla navštívit. 😊


Doufám, že se vám článek líbil.


Cassie













2 comments:

  1. Hezký článek :) Líbí se mi, jak jsi ke článku přidala i pár fotek.

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moc děkuju, jsem ráda že se článek líbí :))

      Delete

Powered by Blogger.